#3deVineri: 3 chestii sănătoase pe care le mănânc ca să supravieţuiesc psihic şi să nu ucid pe nimeni în acea perioadă a lunii

 
Rubrica #3deVineri conține 3 recomandări de-ale mele din domeniul foodz, pe care ți le propun cu mâna pe inima (sau pe furculiță, după caz). #3deVineri va avea recomandări de rețete pe care le-am testat și care sunt failproof, restaurante în care am mâncat ceva bun ca să te duci punct-ochit-punct-lovit fix unde trebuie, canale video în care ți se explică mișto tehnici de gătit ca să nu-ți pierzi timpul căutând acul în carul YouTube-ului și tot felul de chestii faine din zona culinară. Le încerc eu ca să nu-ți pierzi tu timpul. Le comand eu ca tu să n-ai surprize neplăcute. Le gătesc eu ca să nu descoperi când scoți tava din cuptor că ceva n-a mers, deși tu ai făcut totul exact cum scria în rețetă (da, sunt și bloguri proaste de cooking pe Internet, și rețete scrise prost, și mâncăruri care chiar nu-ți ies deși ai respectat indicațiile).Tot ce o să găsești aici sunt lucruri pe care le-am gătit, le-am folosit, le-am testat în repetate rânduri și am fost foarte mulțumită de ele. Enjoy!
 

From Pizza 3 ways

 
Dragă Acea Perioadă a Lunii,

Ok, înţeleg de ce trebuie să mă loveşti când mi-e lumea mai dragă cu o stare de doi lei, în care mă simt epuizată, sleită şi incapabilă să mă mişc de pe canapea. Înţeleg că brusc sunt cu două kilograme mai grea când mă aşez pe cântar faţă de ziua precedentă şi că abdomenul meu arată ca al unei femei însărcinate în luna a treia. Înţeleg cearcănele, oboseala şi lipsa de chef şi chiar înţeleg şi cele două zile dinainte de apariţia ta, când tot ce îmi doresc este să ucid oameni sau măcar să-i spintec de la buric în sus, Game of Thrones style, fără neapărat să moară.

Da’ să fie al naibii dacă înţeleg poftele ălea teribile pe care mi le sădeşti în creier, foamea insistentă şi nevoia continuă de a ronţăi ceva. De ce mă, de ce? De ce îmi dai în cap cu poftă de ciocolată, pentru ca imediat după să mă faci să vreau telemea de capră, pentru ca dup-aia să loveşti cu pofta de Danette cu ciocolată şi să recuperezi cu dor de icre FOARTE sărate?

Please go to Hell now,

Cătălina.
 
 
Dacă şi tu ai poftele ăstea incontrolabile când eşti în acea perioadă minunată a fiecărei luni şi îţi vine să mănânci, pe rând, o roată de parmezan, un borcan de Nutella, cinci felii de pâine cu unt şi cu miere şi apoi să lingi un drob de sare, atunci înţelegi prin ce trec. Pentru că urăsc sentimentul ăla de “Gaaah, cât am mâncat IAR, şi mai ales câte PROSTII!” încerc ca de cele mai multe ori să-mi satisfac poftele ăstea nesimţite cu nişte chestii mişto, săţioase, delicioase, dar care să fie cumva în categoria healthy, ca să nu-mi vină să plâng de ciudă după aia. Uite ce mănânc eu ca să supravieţuiesc psihic în acea perioadă a lunii – dacă ai soluţii salvatoare, te invit să mi le laşi în comentarii.
 

3 chestii sănătoase pe care le mănânc ca să supravieţuiesc psihic şi să nu ucid pe nimeni în acea perioadă a lunii

 

1.Crumble cu îngheţată.

 

From #3deVineri: Cravings

 
Să ne înţelegem, dacă eu n-am chef să ies de sub pătură e clar că nici să gătesc nişte chestii prea complexe nu sunt în stare. Aşa că mă întorc, iar şi iar, la crumble, această plăcintă sort-of pentru lichele şi nevolnici, care vor să-şi ascundă lenea cruntă făcând un desert cât de cât estetic, dar incredibil de uşor. Nu trebuie să depui prea mult efort în realizarea lui, nu trebuie să fii atent la felul în care arată (dacă nu iese prea drăguţ, poţi să le spui tuturor că e un crumble rustic şi gata, o să pari foarte şmecheră) şi chiar poţi să îl faci cu orice fel de fructe ai la îndemână. Eu îţi las aici o reţetă de la Green Kitchen Stories de crumble cu mure şi afine, dar te sfătuiesc să îl faci cu căpşune în perioada asta, e plină piaţa de ele! Când mi-e CHIAR FOARTE LENE eu amestec fructele cu puţină miere ŞI ATÂT, iar pentru topping amestec doar nişte fulgi de ovăz cu zahăr şi cu unt. Dacă îl grupezi cu nişte îngheţată, o să ai parte şi de cremozitatea acesteia, şi de răcoare, şi de fructe, şi de carbohidraţii ăia mişto din topping, şi de dulce, şi de diverse texturi, deci de tot ceea ce corpul tău psihopat îţi cere în această perioadă.

Reţeta o găseşti aici. 
 

2.Cremă de ciocolată raw.

 

From #3deVineri: Cravings

 
Când tot ce vrei e să te cufunzi în borcanul cu Nutella, aminteşte-ţi că profilul lui nutritiv nu e tocmai ce ţi-ar prescrie medicul şi, mai ales, că o lingură cu vârf are vreo 250 de calorii. La dracu’. Eu am descoperit asta acum câteva zile, când mi-am dat seama că micul meu dejun responsabil, cu lapte, fulgi de ovăz, chia, nuci şi banană avea 250 de calorii, iar lingura de Nutella pe care i-o trântisem deasupra, încă 250. Să vezi atunci PMS. Ca să-ţi calmezi pofta de ciocolată cremoasă, uite aici reţeta lui Edith de cremă de ciocolată raw. Se face rapid, din ingrediente sănătoase, şi dacă te temi că avocado are profil caloric mare, ţine minte fotografia asta:
 

From #3deVineri: Cravings

 

3.Paste Arrabiata.

 

From #3deVineri: Cravings

 
Aşa-i că nu eşti tu când te loveşte pofta de sărat? Dar dacă ţi-aş spune că e în regulă să te retragi pe canapea, în faţa serialului preferat, cu o porţie mare de paste în braţe, care să îţi lase căldura aia plăcută în stomăcelu’ plin, care să fie aromate, sărate şi picante în acelaşi timp? Nu că sună bine? Fă-ţi nişte Paste Arrabiata şi nu te simţi vinovată că faci excese de carbohidraţi – pastele ăstea au un sos roşu light, care nu o să te îngreuneze ca sosurile albe, groase, pline de brânză şi smântână. Ia reţeta de aici şi pregăteşte-le rapid – dacă le mănânci seara, o să adormi ca un bebeluş după.
 

Dacă ai alte idei care te scot din nebunia furibundă a acelei perioade glorioase, scrie-mi aici. Cine ştie, poate reţeta ta ne va salva pe toate de la iritare, dinţi scrâşniţi şi excese de Danette cu ciocolată.

 
PS. A doua fotografie este de pe site-ul Green Kitchen Stories, a treia de la Edith’s Kitchen, iar prima şi ultima îmi aparţin. Cea cu avocado-ul am găsit-o pe net şi e grozavă! 

 

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>