#3deVineri: 3 idei grozave pentru micul-dejun!

 

Rubrica #3deVineri conține 3 recomandări de-ale mele din domeniul foodz, pe care ți le propun cu mâna pe inima (sau pe furculiță, după caz). #3deVineri va avea recomandări de rețete pe care le-am testat și care sunt failproof, restaurante în care am mâncat ceva bun ca să te duci punct-ochit-punct-lovit fix unde trebuie, canale video în care ți se explică mișto tehnici de gătit ca să nu-ți pierzi timpul căutând acul în carul YouTube-ului și tot felul de chestii faine din zona culinară. Le încerc eu ca să nu-ți pierzi tu timpul. Le comand eu ca tu să n-ai surprize neplăcute. Le gătesc eu ca să nu descoperi când scoți tava din cuptor că ceva n-a mers, deși tu ai făcut totul exact cum scria în rețetă (da, sunt și bloguri proaste de cooking pe Internet, și rețete scrise prost, și mâncăruri care chiar nu-ți ies deși ai respectat indicațiile).Tot ce o să găsești aici sunt lucruri pe care le-am gătit, le-am folosit, le-am testat în repetate rânduri și am fost foarte mulțumită de ele. Enjoy!

 

MIC D

 

Băi Cătălina,

Mi-e fuame. Înţelege-mă, te rog, că mi-e fuame. Chiar dacă ai mâncat aseară 5 crispy strips, 3 aripioare spicy, un copan, o porţie mare de cartofi prăjiţi, două chifle, o salată cole slaw şi o Coca Cola de la KFC, asta nu înseamnă că eu pot să rezist până la ora 14, 15 sau când te hotărăşti tu să mai mănânci un covrig sau o şaorma. Te rog să-mi dai să mănânc de dimineaţă, ca alţi proprietari de stomac, mulţumesc, aidipa.

Stomacu’ tău.

 

MIC D 1

 

Cam aşa ar fi sunat o scrisoare de la stomacul meu în jurul anului de glorie 2008, când micul dejun era un eveniment rar care se întâmpla numai în excursii (aveam prima masă a zilei inclusă la hotelul unde mă cazam) sau prin vacanţele de Paşte şi de Crăciun, când micul dejun însemna că mă trezeam şi începeam să basculez câteva bomboane, o felie de cozonac, nişte pricomigdale, un ou fiert sau nişte drob. Când m-am hotărât să slăbesc şi să-mi schimb obiceiurile alimentare, micul dejun a devenit prima modificare pe care am făcut-o. Întâi cu de-a sila, cu scârbă, cu greaţă, mă forţam să mănânc nişte pâine prăjită, un castron de lapte cu cereale, o salată de fructe. În timp, am devenit atât de dependentă de prima masă a zilei, încât de cele mai multe ori mă trezesc înfometată, cu stomacul huruind şi plină de poftă la gândul micului dejun. Iată cele trei reţete pentru micul dejun pe care mi le fac cel mai des, după care sunt înnebunită şi care mă ridică din pat dimineaţa cu zâmbetul pe buze.

 

1.Omletă quesadilla după reţeta Mihaelei Sava (La Prăjiturela).

 

QUE

 

Omleta asta este unul dintre mic dejunurile care se întâmplă cel mai des la mine în bucătărie. Am descoperit-o acum câţiva ani şi în primele luni am făcut-o chiar de 2-3 ori pe săptămână – îmi plăcea să folosesc lipii mari şi să mănânc jumătate din quesadilla pe loc, iar cealaltă jumătate să o iau la pachet. Pune în omletă brânza ta preferată, inund-o cu leurdă şi ceapă verde (mai ales că acum e plină piaţa de aşa ceva) şi du-o la un nivel cu totul nou adăugându-i condimente gârlă – o să-mi mulţumeşti când iei prima muşcătură.

Ce zice La Prăjiturela despre această reţetă? “Dacă iubeşti ouăle la micul dejun, acesta este preparatul ideal. Se face atât de uşor, încât poate să îl facă şi un începător, şi atât de rapid, încât poţi să-l faci înainte să pleci din casa spre birou (just kidding, îţi ia vreo 7 minute bune).”

Reţeta o găseşti dând click aici.

 

2.Overnight oats după reţeta Angelei Liddon (Oh She Glows).

 

OATSSSS

 

Când am descoperit prima oară reţeta asta de Overnight Oats, adică fulgi de ovăz lăsaţi peste noapte la frigider să se înmoaie în lapte şi banană pasată, am devenit complet dependentă. Cel mai mult mi-a plăcut că puteam să prepar tot micul dejun cu o seară înainte, să îl pun la rece, iar frigiderul mi-l “gătea”, pur şi simplu, peste noapte. Dacă amesteci laptele cu nişte bananană pasată şi cu fulgi de ovăz, dar mai ales dacă adaugi şi o lingură-două de seminţe de chia, toată compoziţia o să se lege frumos peste noapte, seminţele de chia o să se umfle, fulgii o să se înmoaie, iar a doua zi de dimineaţă o să te trezeşti cu un castron de budincuţă cremoasă, aromată, consistentă şi foarte săţioasă. Pune ce toppinguri vrei tu deasupra (fructe, nuci, unt de arahide, bucăţi de ciocolată) şi o să înnebuneşti de plăcere.

Ce spune Angela Liddon despre această reţetă? „Vegan Overnight Oats are the time-crunched person’s breakfast secret weapon, since they take just a couple minutes to make at night before bed. When you mix together rolled oats, chia seeds, and almond milk, the chia seeds absorb the milk and the oats soften, creating an effortless chilled porridge. Place it in the fridge at night and forget about it until morning, when you’ll wake up to a cool, creamy bowl of oats that’s just perfect in the spring or summer. This is my go-to overnight oats recipe, but feel free to change up the fruit and other mix-ins as you like.”

Reţeta o găseşti dând click aici.

 

3.Granola după o reţetă Sunny Side Up.

 

GRANOLA

 

Granola asta nu are traducere în limba română, deci o să-i spunem ca englezu’, fix granola. La bază, granola este un amestec de fulgi de cereale (simpli, sănătoşi) cu nuci, alune, migdale, caju, seminţe de tot felul (ce-aveţi voi în cămară), cu ceva dulce (miere sau sirop de arţar), cu un pic de ulei şi un strop de apă (pentru a lega totul). Maglavaisul ăsta se coace vreo 30 de minute până se transformă în clustere dulci, crănţănitoare, uscate şi aromate, cu textura şi consistenţa cerealelor super-procesate din comerţ, dar evident, cu totul şi cu totul sănătoase. În 40 de minute, eu am făcut două borcane mari de granola cu banane, migdale şi cacao – este minunată cu niţel lapte şi cu fructe proaspete! Poţi să o faci în weekend şi să mănânci din ea, la micul dejun, chiar şi vreo două săptămâni.

Reţeta o găseşti dând click aici.

 

granolaaaaaaa

 

Bun, gata, te las, am plecat, dacă chiar eşti curios, eu la micul dejun de mâine o să mănânc omleta lu’ Prăji. Tu?

 

PS. Mâncarea ar trebui să fie WOW. Viaţa chiar e prea scurtă ca să sari peste micul dejun. Şi prea scurtă ca micul tău dejun să fie naşpa.

 

(Fotografia nr. 3 este de pe La Prăjiturela, blogul Mihaelei Sava, iar fotografia nr. 4 este luată de pe blogul Oh She Glows al Angelei Liddon).

 

 

3 Comments

  1. Alina LV
    Posted April 5, 2016 at 12:22 pm | #

    Super idei, e foarte utila rubrica asta saptamanala, ma bucur ca iti dedici timp pentru asta. Si mai vreau sa-ti spun ca imi place mult blogul tau, e foarte tonic, iar fotografiile sunt minunate. Bravo! keep up the good work.
    Cat despre micul dejun eu una nu-l ratez niciodata, mai ales ca obisnuiesc sa fac sport dimineata la prima ora asa ca am nevoie de combustibil.

  2. Posted April 5, 2016 at 1:36 pm | #

    Hei Alina, si mie imi place mult rubrica asta, cautam de ceva vreme un concept in care sa pot vorbi despre retetele mele preferate, locurile testate, firmele de delivery care imi plac and so on. Daca mai ai vreo idee pentru rubricile viitoare #3deVineri, sunt numai urechi! 🙂

    Multumesc pentru cuvintele tale, iubesc mult blogul asta si vreau sa devina un spatiu si mai misto, si mai complet, cu fotografii si mai bune, pentru ca food should be wow, zic eu, si mi-ar placea ca din ce in ce mai multi oameni sa vada asta.

    BTW, ai vazut ca am bagat si primul video pe blog? Here it is: http://sunnysideup.ro/video-unt-de-arahide-si-migdale-la-froothie-optimum-9200a/

  3. Alina LV
    Posted April 5, 2016 at 8:27 pm | #

    Yep, am vazut video-ul, I like the song 🙂 and home made any kind of nut butter dar blenderul meu are putere mica, 600 w asa ca nici o sansa sa scot unt din nuci cu el. Deocamdata un blender de mare putere e o investitie cam mare pentru bugetul meu dar intr-o buna zi sunt sigura ca o sa-l am :). La #3deVineri astept recomandari de locuri noi de iesit/stat de vorba/de mancat si ma gandesc ca ai mai putea recomanda filme sau concerte/evenimente din sezon. Oricum te urmaresc cu drag.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>