#3deVineri: 3 mese de seară delicioase, sub 400 de calorii (1)

 
Rubrica #3deVineri conține 3 recomandări de-ale mele din domeniul foodz, pe care ți le propun cu mâna pe inima (sau pe furculiță, după caz). #3deVineri va avea recomandări de rețete pe care le-am testat și care sunt failproof, restaurante în care am mâncat ceva bun ca să te duci punct-ochit-punct-lovit fix unde trebuie, canale video în care ți se explică mișto tehnici de gătit ca să nu-ți pierzi timpul căutând acul în carul YouTube-ului și tot felul de chestii faine din zona culinară. Le încerc eu ca să nu-ți pierzi tu timpul. Le comand eu ca tu să n-ai surprize neplăcute. Le gătesc eu ca să nu descoperi când scoți tava din cuptor că ceva n-a mers, deși tu ai făcut totul exact cum scria în rețetă (da, sunt și bloguri proaste de cooking pe Internet, și rețete scrise prost, și mâncăruri care chiar nu-ți ies deși ai respectat indicațiile). Tot ce o să găsești aici sunt lucruri pe care le-am gătit, le-am folosit, le-am testat în repetate rânduri și am fost foarte mulțumită de ele. Enjoy!
 

From #3deVineri

 

Calorie Count, acea aplicaţie simpatică pe care o folosesc eu în ultimul timp ca să înţeleg care e profilul caloric al mâncărurilor şi ca să văd către ce sume fabuloase duc ronţăielile mele aparent inofensive, mi-a confirmat ceea ce demult bănuiam: mănânc mult pe fond de stres şi mai ales seara. Când sunt liniştită şi senină, fac alegeri înţelepte în ceea ce priveşte cina şi ştiu cât să mănânc şi mai ales când să mă opresc. Însă, dacă am avut o zi grea, toată raţiunea se duce pe apa sâmbetei: vreau să mănânc rapid, gustos, mult şi să mă opresc de-abia după ce îmi umflu masiv stomacul. Patru felii de pâine prăjită cu unt şi cu telemea de capră? Desigur! Cele două felii de pizza rece, care au rămas de ieri în frigider? Doar n-o să le las să se strice! O napolitană după? Clar, trebuie să încheiem şi cu niscaiva dulce.

Pentru că toate chestiile ăstea ajungeau să-mi arate nişte sume groteşti în Calorie Count, m-am hotărât să-mi iau inima-n dinţi, cina în propriile frâie şi să aleg, cu calm, nişte feluri de mâncare gustoase, uşor de făcut, rapide, volumice (trebuie să am senzaţia că mănânc MULT şi BINE), dar cu profil caloric care să nu mă facă de ruşine. Cel mai important lucru: trebuie să fie delicioase şi să nu mă plictisească – salatele simple de legume sau pieptul de pui la gratar fad sunt excluse din start. Limita? 400 de calorii. Iată alegerile mele!
 

3 mese de seară delicioase, sub 400 de calorii (1)

 

1. Varianta VEGGIE LIGHT: Dovleac copt cu miere şi condimente (230 calorii).

 

From #3deVineri

 
Dovleacul este mama şi tatăl lor atunci când vrei să mănânci mult, dar uşor. Gândeşte-te aşa: 500 de grame de dovleac copt, adică juma’ de kil, au DOAR 100 de calorii. Iar 500 de grame îţi vor satisface pofta cu vârf şi îndesat! Sfatul Sunny Side Up: taie dovleacul în cuburi, coace-le până devin moi şi fragede, apoi aruncă 500 de grame din ele într-un castron. Pune deasupra lor două linguri de miere (care au, împreună, 130 de calorii) şi presară după gust scorţişoară, nucşoară, ghimbir şi cardamom. Pregăteşte-te pentru o cină-desert care o să îţi aducă aminte de Pumpkin Spice Latte-ul ăla şmecher de la Starbucks!
 

2.Varianta CARBS LIGHT: Ciuperci cu brânză de capra şi quinoa (395 calorii).

 

From #3deVineri

 
Cel mai des când mă întorc de la serviciu am poftă de carbohidraţi. Pâinică, paste, cus-cus, quinoa, cartofi, orez. Cantitatea de care am nevoie este direct proporţională cu numărul de şedinţe din ziua respectivă. Sfatul meu este să arunci pe tigaia grill nişte ciuperci champignon pe care să presari nişte sare, busuioc uscat şi fulgi de chilli. În acelaşi timp, prepară într-o oală şi nişte quinoa simplă. Pune-ţi în farfurie 180 de grame de quinoa gătită (160 de calorii), 200 de grame de ciuperci făcute pe grill (145 calorii) şi presară deasupra 25 de grame de brânză de capră (90 calorii). Amestecă totul şi adaugă şi alte condimente care îţi plac ţie (eu de obicei forţez nota cu şi mai mult chilli).

 

3.Varianta MEAT LOVERS LIGHT: Hamburger clasic cu legume (390 calorii).

 

From #3deVineri

 
Da, frate. Poţi liniştit să mănânci un hamburger la masa de seară fără să ai procese de conştiinţă după aceea şi fără să vezi cum sare acul cântarului în toate direcţiile. De curiozitate, am calculat împreună cu iubitul meu profilul caloric al unui burger făcut în casă. Am făcut 6 chiftele de burgeri din 500 de grame de carne (amestec vită şi porc), două ouă, fulgi de chilli, busuioc uscat şi nişte condimente arăbeşti de la Solaris. Am asamblat hamburgerul astfel: o chiftea de 84 de grame băgată într-o chiflă specială de burgeri de la Carrefour, două frunze de salată, un castravete murat mic tăiat în felii subţiri, o linguriţă de muştar şi una de ketchup. Toată nebunia asta are 390 de calorii. Da, ai citit bine, sub 400 de calorii pentru un burger. Dacă vrei să adaugi o felie subţire de caşcaval (noi am folosit Lerdameer), o să aibă 450 de calorii. Dacă vrei să îl mănânci cu maioneză, bacon şi cartofi prăjiţi, you’re on your own, nu-ţi pot salva sufletul – noi ne-am obişnuit să îl mâncăm aşa.
 

From #3deVineri

 

Dacă ai şi alte idei pentru cine rapide, uşoare, delicioase şi hipocalorice, scrie-mi! E foarte posibil să mă salvezi de la următorul binge-eating de seară, în care alternez zacusca de la tata cu tartinele cu icre şi cu îngheţata uitată în congelator acum o lună.

 
PS. Prima şi ultima fotografie sunt făcute de mine. Celelalte trei sunt luate de pe Pinterest.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>