Clătite cu hrișcă, banane și dovleac.

 
Clatite 5

 
Rețeta perfectă de clătite este cea pe care am învățat-o de la tata și pe care o făcea des, sâmbătă dimineața – câte un teanc uriaș de vreo 20 de clătite subțiri și pufoase, pe care le umpleam cu dulceață de gutui și gem de zmeură de la bunica. Toată bucătăria mirosea a aluat aromat, iar el se perfecționase în aruncarea clătitei în aer și apoi prinderea ei dibace înapoi în tigaie. Șmecher tata ăsta.

N-aș ști să îți spun exact rețeta aceea – o fac din ochi, așa cum o făcea și el, și amestec ingredientele până când compoziția are consistența pe care o știu atât de bine de peste 20 de ani.

Însă pentru #PancakeDay, care a fost ieri, am vrut să mă îndepărtez de rețeta clasică de clătite și să pregătesc una ceva mai aparte. Clătitele acestea au în compoziție făină de hrișcă, banane, dovleac copt și semințe de chia – nu au zahăr adăugat pentru că nu au nevoie, nu au făină de grâu (în cazul în care sunt celiaci pe aici) și nu au ouă (în caz că ține cineva post sau a declarat război produselor animale – whaaayyyy?). Dacă nu ai hrișcă și semințe de chia prin casă, poți liniștit folosi făină obișnuită și ouă: clătitele vor pierde aroma ”nucoasă” pe care le-o dă hrișca, dar vor fi mai gustoase datorită ouălor.

 
Clatite 1

 
Rezultatul se apropie, mai degrabă, de clătitele americane decât de cele tradiționale, subțiri, pe care mi le făcea mie tata: clătitele acestea sunt groase, consistente, umede și nu se pot rula. Eu le așez una peste cealaltă și le torn diverse toppinguri în cap. De exemplu, acum am folosit miere de rapiță, pentru că îmi place la nebunie consistența și cremozitatea sa.

 
Clatite 2

 
Partea cea mai MIȘTO este că scapi repede: în loc să prăjești 10-15 clătite subțiri, faci 6 clătite groase, iar dacă ai o tigaie mai încăpătoare poți pune câte două odată înăuntru. Deci ai mai mult timp să te uiți la The OA sau să dresezi câinele să nu mănânce păsări moarte găsite prin parc.

 
Clatite 6

 

Ingrediente pentru 6 clătite cu hrișcă, banane și dovleac

(3 porții sau 2 dacă ți-e foarte poftă):

  • 2 linguri de semințe de chia (25 grame) și 6 linguri de apă (90 ml) – sau înlocuiește combinația asta cu 2 ouă.
  • 1/2 ceașcă de hrișcă (85 grame) – sau înlocuiește cu 85 grame de făină obișnuită.
  • o banană.
  • 1/4 ceașcă de dovleac copt (55 grame).
  • 2 lingurițe scorțișoară.
  • 1/2 linguriță nucșoară.
  • 2 linguri de stafide (20 grame).
  • 1/2 ceașcă apă (120 ml).
  • ulei pentru gatit.
  • topping de care vrei tu.

 

Mod de preparare clătite cu hrișcă, banane și dovleac:

  • Pune cele două linguri (25 de grame) de semințe de chia într-un mojar și sfărâmă-le cât poți de bine. Pune deasupra cele 6 linguri (90 ml) de apă, amestecă bine și lasă deoparte timp de 10 minute. O să vezi după acest timp că amestecul tău s-a transformat într-un fel de budincă bine legată, de consistența albușului. Acest ”gel de chia” se descurcă foarte bine la ”legarea” compoziției și este o opțiune bună dacă nu vrei să mănânci ouă. DAR mie îmi place mult să mănânc ouă și mor după gustul bun pe care acestea îl dau deserturilor. Așa că după primul experiment cu chia am decis să folosesc varianta asta doar dacă nu am ouă în casă și mi-e lene să cobor până la magazinul de la colț.
  • Pune hrișca într-un robot de bucătărie, blender sau chopper și mărunțește-o până ajunge de consistența unei făini. Nu îți face griji dacă nu este perfect fină, merge și puțin zgrunțuroasă – dar mie personal îmi place să fie cât mai măruntă.
  • Într-un bol, pune făina de hrișcă, scorțișoara, nucșoara și stafidele și amestecă bine.
  • Într-un alt bol, amestecă banana, dovleacul copt, jumatatea de ceașcă de apă și ”gelul” de chia – sau cele două ouă, dacă asta folosești.
  • Amestecă ingredientele umede cu cele uscate, bine de tot.
  • Încinge o tigaie și pune nițel ulei și cam o șesime din aluatul de clătite obținut. Nu încerca să întinzi aluatul pe toată suprafața tigăii, mai degrabă lasă clătitele să fie mai mici și mai groase. Prăjește-le cam un minut și jumatate, întoarce-le cu atenție (clătitele sunt foarte fragile în acest moment), mai prăjește-le încă un minut și jumătate, apoi răstoarnă-le pe o farfurie.
  • Pune clătitele una peste cealaltă și toarnă deasupra ce topping vrei tu.

 
Clatite 4

 
Dacă le încerci, dă-mi de veste într-un comentariu sau postează fotografiile pe pagina de Facebook Sunny Side Up. La clătite înainte!

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>