CărțiRecomandări

Cărți pentru copii de la Editura Casa – recomandări și recenzii pentru 1-7 ani

Plus cupon de extra-reducere de 15% la cărțile pentru copii de la Editura Casa, ce se cumulează cu discount-urile deja existente pe site.

Cred că editura de la care am luat cele mai multe cărți pentru copii de când s-a născut Mircea și până astăzi este, de departe, Editura Casa. Îmi plac la nebunie cărțile lor – istețe, frumos ilustrate și atent alese de oamenii de la editură astfel încât să se alinieze cu stilul de parenting cu respect și blândețe pe care încercăm să îl aplicăm în generația asta. Iar colecția ”De ce? De ce? De ce?” cred că este cea mai captivantă serie de cărți pentru copii între un an și 7 ani pe care am văzut-o la noi – avem deja peste 10 cărți din colecție și mult mai multe pe lista de cumpărături.

Astăzi trec în revistă noile noastre titluri de la Editura Casa (o parte din ele sunt proaspăt apărute la editură) și vă las câte o scurtă recenzie la peste 20 de cărți pentru copii – mai ales că vine Paștele și știu că mulți dintre voi asta vreți să le cumpărați celor mici, cărți, cărți și iarăși cărți. Oricare dintre aceste cărți educative pentru copii vreți să luați de la Editura Casa, vă sfătuiesc să folosiți și cuponul sunny, care vă oferă 15% extra-reducere la toate cărțile pentru copii de pe site – și da, se cumulează cu discount-urile deja existente la Editura Casa (seturile fac excepție, ele deja au un preț foarte bun).

Seria ”Marea mea carte Caută și Găsește”

Este colecția cu care îmi doresc neapărat să încep, pentru că am dat de ea acum câteva luni, iar cărțile ”Caută și găsește” mi se par foarte bine făcute și ilustrate, frumoase, mari, cartonate și istețe. Principiul lor este simplu: fiecare pagină are mai multe imagini pe care cei mici trebuie să le descopere apoi în ilustrația principală, ceea ce le face foarte captivante, foarte catchy pentru copii. În plus, sunt o modalitate bună de a le îmbunătăți vocabularul – mă rog, și lor, dar și nouă, adulților: din ”Marea mea carte Caută și Găsește – În Pădure” am învățat alături de Mircea cum arată un pârș de pădure, un mugurar, o năpârcă sau un scorțar. Habar nu aveam, dar acum, ehehei, cine le știe? Noi!

În colecția cartonată ”Caută și găsește” am găsit și una dedicată Sărbătorii Pascale – s-ar putea să vă intereseze în perioada aceasta. Copiii pot căuta și găsi o serie de obiecte specifice Sărbătorii Paștelui, așa că o puteți folosi ca să le explicați din timp ce o să se întâmple luna viitoare, la ce să se aștepte și care sunt cele mai întâlnite obiceiuri și tradiții.

Seria ”Prietena mea Conni”.

Alte cărți foarte bune de la Editura Casa sunt cele pe care eu le numesc ”cărți pentru pregătire”, pentru că ajută părinții să pregătească copiii pentru diverse evenimente din viața lor. Iar dacă sunteți aici alături de mine de mai multă vreme, atunci știți deja că pentru noi pregătirea este cheie: noi îl pregătim pe Mircea, din timp, pentru orice drum la doctor, dentist, pentru grădiniță l-am pregătit foarte mult, pentru orice petrecere sau pentru orice ieșire mai aparte pe care o facem în oraș. Și tot timpul treaba asta a mers brici: băiețelul este calm, echilibrat, știe ce îl așteaptă, iar drumurile noastre la medic sunt o plăcere, în loc de haosul și dezastrul prin care treceam înainte să ne documentăm despre beneficiile acestei pregătiri.

Din acest punct de vedere, seria ”Prietena mea Conni” este ge-ni-a-lă, pentru că abordează orice posibil eveniment prin care un copil poate să treacă de când este bebeluș, până ajunge să fie școlar. Am pregătit temeinic adaptarea la grădiniță cu ajutorul lui ”Conni merge la grădiniță”, micile certuri între pitici cu ”Conni se ceartă cu Iulia”, iar ”Conni învață despre Coronavirus” ne-a fost de mare ajutor când i-am explicat de ce trebuie să ne spălăm foarte bine pe mâini și de ce, afară, toată lumea poartă mască (inclusiv educatoarea lui).

În ultima perioadă ne-a fost de mare folos ”Conni merge la dentist” – aceasta a fost excelentă pentru primul drum la stomatolog cu Mircea, pe care l-am făcut săptămânile trecute, și încă o cere constant la somn, pentru că i-a plăcut să meargă la dentist și vrea să retrăiască, iar și iar, acea experiență. Mai ales că această carte este atât de realistă, încât experiența lui Mircea la stomatolog a fost foarte, foarte asemănătoare cu tot ce i s-a întâmplat lui Conni în ”Conni merge la dentist”: cum a intrat în cabinetul medicului, Mircea a recunoscut scaunul, lampa, instrumentele stomatologice, ba chiar a întrebat unde este păhărelul care se umple cu apă după apăsarea unui buton și unde, unde este freza cu care dentista curăța caria lui Conni?

O altă carte pe care o citim acum este ”Conni învață să înoate” pentru că aș vrea să începem din nou lecțiile de înot cu piticul, pe care le-am întrerupt vara trecută. Din nou, ca în toate cărțile din colecția ”Prietena mea Conni”, avem text puțin pe fiecare pagină și ilustrații foarte simpatice și foarte realiste, acțiunile povestite sunt desprinse din viața de zi cu zi a copiilor, iar personajele sunt construite astfel încât cei mici chiar se atașează de ele: lui Mircea îi place foarte mult de Conni și o vede ca pe o colegă simpatică de la grădiniță care trece prin foarte multe aventuri.

Din motive evidente, și această carte este mare hit la noi acasă: ”Conni și bebelușul” – pentru că explică foarte frumos și foarte realist ce se întâmplă într-o familie atunci când un nou bebeluș va veni în curând pe lume, trecând prin tot felul de evenimente care și la noi au loc: burta mamei care crește, pregătirile din apartament pentru acomodarea unui nou copil, sortarea de haine vechi, păstrate de când Mircea era bebeluș și drumurile mele dese la doctor, pentru monitorizarea sarcinii.

Seria ”Biblioteca lui Tom”.

”Biblioteca lui Tom” este o serie nou-apărută la Editura Casa, față de care am avut inițial mari emoții (lui Mircea îi plac personajele feminine, cum este Conni, așa că mă așteptam să strâmbe din nas la auzul unui personaj masculin). Însă, surpriză, i-a plăcut mult de Tom, care este un iepure simpatic dintr-o familie ce seamănă foarte mult cu a noastră – are inclusiv o surioară un pic mai mică, cum va avea Mircea în curând.

Deocamdată sunt 4 titluri în această serie – ”Tom nu vrea să meargă la culcare”, ”Omul de zăpadă al lui Tom”, ”Tom colectează gunoiul selectiv” și ”Tom vrea să se joace pe tabletă” – care îmi plac pentru că abordează subiecte din viața de zi cu zi a oricărui toddler (mai ales, hmmm, partea cu ”nu vrea să meargă la culcare”). Cărțile sunt scrise la persoana I (Tom este cel care povestește mereu acțiunea), ilustrațiile sunt frumoase-foc, iar formatul este asemănător cu cel al lui Conni. Vă recomand din inimă cartea despre colectarea selectivă a gunoiului, noi obișnuiam să facem acest lucru înainte să devenim părinți, apoi am renunțat din lipsă de timp, dar se pare că Tom ne-a motivat să ne reapucăm de colectare și reciclare (dacă nu ne motivează Tom, ne obligă Mircea în curând, la cât de încântat este de iepurele responsabil).

Seria ”Chiț-Chiț citește”.

Deși Leo și Leopold nu l-au atras încă foarte tare, cărțile cu Iulia din seria ”Chiț-Chiț citește” de la Editura Casa au fost hit la Mircea – observați patternul feminin? Dacă e cu fetițe, se aprobă! Avem două cărți cu Iulia – ”Iulia are nevoie de consolare” și ”Iulia și ouăle de Paște” – și îmi place mult că amândouă se focusează pe emoții, gestionarea lor și felul în care cei mici percep și navighează prin emoțiile mari și copleșitoare.

Cărți cartonate pentru bebeluși și copii mici.

Mă adresez puțin mamelor de bebeluși și mamelor cu copilași foarte mici, pentru că vreau să le arăt 3 cărți de la Editura Casa care sunt grozave pentru ei. Cel mai mult mi-a plăcut această carte, ”Animăluțe poznașe” – carte pentru degețele jucăușe, care după cum vedeți este recomandată de la 12 luni plus. Îi place lui Mircea, dar cred că și mai mult o să îi placă bebelușei noastre care va veni pe lume undeva prin iunie. Cărticica are dimensiuni mici, poate fi ușor ținută în mâini de bebeluși, este cartonată, ca să reziste la smucituri și molfăituri, dar partea cea mai tare este că are acele găurele rotunde, prin care Mami și Tati își pot băga degețelele, ca să facă această carte cât mai captivantă și mai interesantă pentru bebe. Cred că bebelușii vor fi în delir!

Tot pentru copiii mici mi-au plăcut foarte mult aceste două cărți din seria ”Primul meu dicționar cu ferestre”, varianta cu animale și varianta cu vehicule. Ele sunt recomandate începând cu vârsta de doi ani, și asta pentru că au niște clapete pe care evident bebelușii nu le-ar putea deschide, dar mie mi se pare că felul în care sunt concepute, cu desene simple, foarte puține pe fiecare pagină, cu text extrem de scurt, le face niște materiale perfecte și pentru copilașii foarte mici, pentru bebeluși. Iar pentru cei un pic mai mari, da, ei se pot bucura de celebrele clapete de la Editura Casa și pot să vadă ce este în spatele lor!

Seria ”De ce? De ce? De ce?”

De departe, după cum vă spuneam, aceasta cred că este cea mai reușită serie de cărți pentru copii de pe piața de la noi. Gândită și pentru copiii mai mici, de 2-4 ani (colecția Junior) dar cu o extensie și pentru cei mai mari, de 4-7 ani, ”De ce? De ce? De ce?” abordează orice subiect ar putea fi de interes pentru copii, de la dinozauri la excavatoare, de la citirea timpului la roboți, de la vapoare la ferme și de la tractoare la adaptarea la grădiniță și trecerea de la scutec la oliță. Ilustrațiile sunt foarte frumos făcute, explicațiile sunt simple și clare (sunt de un real ajutor pentru părinții care au toddleri ce pun 100 de ”De ce?”-uri pe minut), iar partea fermecătoare la ele este reprezentată de faimoasele clapete de carton, pe care cei mici le pot ridica pentru și mai multe informații.

Am lăsat în acest articol mai vechi ce titluri mai avem noi din seria ”De ce? De ce? De ce?”, iar acum am primit și ”Vehicule de urgență”, o carte ce parcă a fost făcută pentru Mircea și pentru interesul lui în tot ceea ce înseamnă mașini de Salvare, Poliție și Pompieri. Nouă ne plac mult și cele din seria pentru copii mai mari, de 4-7 ani – de exemplu, ”Totul despre roboți” e foarte interesantă pentru băiețelul nostru mini-tehnicus, la fel ca și ”Cum funcționează aparatele și instalațiile din casă”. Iar în ultima vreme citim foarte des ”De unde vin bebelușii”, pentru că intră în mai multe detalii despre anatomie, corpul uman, cum se fac copiii, cum ajung în burtică și cum evoluează o sarcină – evident, tot cu imagini, frumoase, clapete și texte captivante.

Cărți cartonate mari.

Două cărți excelente pentru ora de culcare sunt ”Primele mele povești cu animale” și ”Excavatoare, tractoare și alte mașini mari”. Prima cuprinde câteva povești scurte cu maimuțe, pureceluți, bufnițe, găini și multe alte viețuitoare – iar după cele 4 zile petrecute la Ferma de sub Penteleu, a devenit o mare plăcere pentru Mircea să afle în fiecare seară ce au mai pus la cale simpaticele animăluțe. A doua, despre care am mai vorbit, dar căreia o să îi dedic probabil o odă, este cea mai grozavă carte cu vehicule și utilaje pe care am ținut-o vreodată în mâini, după care Mircea este leșinat și pe care deja încep să o învăț pe dinafară. Este o carte super-detaliată pentru copiii care iubesc mașinile mari și impunătoare, pentru că oferă informații despre șantiere și utilajele de construcție întâlnite acolo, despre autostrăzi și felul în care sunt ridicate, despre mașinile care se folosesc de obicei la fermă, despre ce vehicule asigură curățenia orașului sau cum arată și cum funcționează o stație de pompieri și un aeroport. Fiecare pagină are zeci de detalii, în fiecare centimetru pătrat se întâmplă ceva, se ascunde o poveste, apare o informație sau un cuvânt nou.

Cărți cu ajutorul cărora pregătim copiii pentru Paște.

Paștele bate la ușă și va fi, probabil, prima sărbătoare Pascală în care vom avea un toddler extrem de prezent, activ și conștient – așa că bineînțeles am început deja să îl pregătim pentru ce se va întâmpla, ce înseamnă de fapt Paștele, ce sărbătorim și în ce fel vom face asta. Despre ”Marea mea carte caută și găsește – Sărbătoarea Paștelui” v-am mai spus, despre ”Iulia și ouăle de Paște” la fel, dar pe Editura Casa mai puteți găsi ”Conni și Iepurașul de Paște” și ”Povestea Paștelui”, o prezentare foarte duioasă și blândă despre Iisus și semnificația creștină a Sărbătorilor Pascale. De ea chiar ne-am apucat recent să o citim tocmai pentru că se apropie Paștele și aș vrea să îi explic lui Mircea ce sărbătorim, ce o să se întâmple și pentru ce ne pregătim. Îmi plac mult ilustrațiile, textele sunt un pic mai lungi pe fiecare pagină, dar văd că Mircea are răbdare cu ele deocamdată, pentru că i se pare foarte interesantă povestea.

Cod de reducere activ la Editura Casa.

Nu uitați de cuponul sunny care vă aduce 15% off la cărțile pentru copii de la Editura Casa (nu se aplică în cazul seturilor pentru că acelea deja au un discount considerabil) și care, da, da, se cumulează cu reducerile deja existente pe site!

Aici vă las un articol mai vechi, tot cu recomandări de la Editura Casa, potrivite pentru copii de 1-5 ani.

Și aici un Reel cu recomandări de cărți pentru Crăciun, dacă vreți să vă pregătiți de pe acum și să luați la reducere mai multe titluri cu ajutorul cuponului sunny.

Iar dacă aveți orice întrebare despre cărțile de la Editura Casa, vă rog să-mi scrieți, noi le iubim atât de mult încât mereu am vrut să le facem cât mai cunoscute!

*** Acest articol a fost realizat în parteneriat cu Editura Casa, o afacere românească pe care eu o apreciez mult pentru cărțile de copii pe care le publică. Textul de mai sus reprezintă, ca întotdeauna, părerea mea sinceră și autentică despre cărțile menționate (pe unele dintre ele le-am primit, pe altele le-am cumpărat noi) și pe care le-am tot citit, pentru ca eu să pot scrie despre ele cât mai pertinent pentru voi.

Tag-uri: